تکنیک نقاشی با آبرنگ

بازدید: 33 بازدید
تکنیک-نقاشی-با-آبرنگ _عمده فروشی لوازم تحریر جورچین

به راهنمای جامع من برای کمک به درک و تسلط بر تکنیک های آبرنگ خوش آمدید. راستش را بخواهید، وقتی می‌خوانم سایر وب‌سایت‌ها درباره این موضوع چه می‌نویسند، به نظر می‌رسد نیمی از آنها متوجه نمی‌شوند در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند! قصدم این نیست که دمدمی مزاج یا مغرور به نظر بیایم، اما برخی از آنها ناقص هستند.
دیگران شرایط را اشتباه می گیرند
 چند مورد فقط نیمه درست هستند!
بنابراین این کار من برای درست کردن اوضاع است. 
روش های نقاشی که در اینجا توضیح داده شده است کامل و دقیق هستند.

تکنیک های مختلف نقاشی با آبرنگ چیست؟

تکنیک های آبرنگ به نحوه اعمال (یا گاهی اوقات حذف) رنگ برای ایجاد یک اثر هنری خاص اشاره دارد. آبرنگ را می توان به روش های شگفت انگیزی استفاده کرد. تعداد انگشت شماری از تکنیک های نقاشی کلاسیک و شناخته شده و همچنین روش های کمتر آشنا وجود دارد.
هر تکنیک به سطح خاصی از مهارت نیاز دارد تا آن را با موفقیت انجام دهید! برخی از آنها پیچیده تر از دیگران هستند … برخی بسیار ساده هستند. این تنوع باورنکردنی از روش های نقاشی به هنرمندان آبرنگ واژگان خلاقانه عظیمی می دهد 🙂
در زیر شما را باشناخته‌ شده‌ترین تکنیک‌های نقاشی آبرنگ و چند روش سرگرم‌کننده و خلاقانه‌تر برای استفاده از آبرنگ‌هایتان آشنا می‌کنم!

1_ خیس در خیس اولین تکنیک نقاشی با آبرنگ

(wet onwet)یک تکنیک زیبا برای ایجاد اشکال بی شکل و لبه های نرم است.همانطور که از نام آن پیداست شما رنگ مرطوب را روی سطح مرطوب می مالید.ابتدا سطح کاغذ را با آب شفاف مرطوب کرده و سپس با قلمو رنگ را روی آن پخش کنید.
نقطه ضعف تکنیک خیس در خیس ،عدم کنترل آن است. رنگدانه ها بر اساس رطوبت کاغذ پخش می شوند و نه فقط در مناطقی که قلمو خود را روی آن می گذارید.

  • اگر کاغذ شما خیلی مرطوب باشد، پخش شدن رنگ قابل توجه خواهد بود. 
  • اگر سطح کمی مرطوب باشد، رنگ در فاصله بسیار کوتاهی پخش می شود.  با کمی تجربه می توانید از مراحل مختلف مرطوب شدن کاغذ برای ایجاد افکت های دلخواه استفاده کنید.
    مقدار زیاد آبی که برای این روش رنگ آمیزی استفاده می شود می تواند باعث کمانش و چروک شدن کاغذ آبرنگ شود و گاهی رنگ آمیزی مناسب را دشوار می کند. اگر از کاغذ آبرنگ سنگین استفاده نمی کنید، پیشنهاد می کنم کاغذ خود را بکشید تا از این کار جلوگیری کنید. این تکنیک فقط برای فرم‌های تار نرم مفید است و نمی‌توانید شکل‌های کاملاً مشخص را نقاشی کنید. مثلا برای نقاشی ابرها ایده آل است!

2_ خیس در خشک دومین تکنیک نقاشی با آبرنگ

خراشیدن در تکنیک نقاشی با آبرنگ _پخش لوازم تحریر جورچین

تکنیک مرطوب روی خشک دقیقاً به معنای چیزی است که می گوید. با این تکنیک، رنگ مرطوب را روی سطح خشک استفاده می شود . سطح باید خشک باشد، چه روی کاغذ سفید تمیز نقاشی می‌کنید یا روی یک کاغذی که قبلا نقاشی کشیدید.
خیس روی خشک یک تکنیک اساسی آبرنگ است و احتمالاً بین هنرمندان بیشترین استفاده را دارد.
به همین دلیل، این روشی است که نیاز به صبر دارد . شما باید بین ضربه های قلم مو صبر کنید تا علامت بعدی شما رنگ را در لایه های زیرین رنگ مرطوب پخش نکند.
یکی از چیزهای پیچیده در این تکنیک سطح خشک زمانی است که می خواهید مناطق زیادی از قسمت مرطوب شده  را رنگ کنید. اگر رنگ در حین کار خیلی سریع خشک شود ، می توانید با رگه های ناخواسته در ناحیه مرطوب  مواجه شوید. برای غلبه بر این مشکل به درک خوبی از تکنیک های شستشوی مسطح و درجه بندی شده نیاز دارید.استفاده از رنگ مرطوب روی خشک استفاده از سایر تکنیک های نقاشی را مستثنی نمی کند. به عنوان مثال، اغلب هنرمندانی را می بینید که تکنیک خیس روی خیس را با جزئیات خیس روی خشک ترکیب می کنند ، که لبه های تیزتری به دست می دهد .
تکنیک خیس در خشک ، احتمالا تنها راهی است که می توانید جزئیات را به کار خود اضافه کنید. علاوه بر این، این تکنیک مورد علاقه هنرمندانی است که از دقت لذت می برند.به دلیل ماهیت مایع آبرنگ ها، رنگ به هر جایی که رطوبت وجود داشته باشد جاری می شود. اگر سطح کاملا خشک شود، جریانی وجود ندارد و آثار قلمو در جایی که قرار گرفته اند باقی می مانند. رنگ در محدوده علامت قلم مو مرطوب باقی می ماند.اما این بدان معنا نیست که مرطوب روی خشک فقط برای اشکال لبه تیز استفاده می شود. شما همچنین می توانید هنگام نقاشی خیس در خشک لبه های صاف به اشکال ایجاد کنید. برای این کار، باید یاد بگیرید که چگونه رنگ آبرنگ را با روش خیس در خشک ترکیب کنید.

3_ خشک در خیس سومین تکنیک نقاشی با آبرنگ

خشک در خیس در تکنیک نقاشی یا آبرنگ _ خرید عمده لوازم تحریر

این تکنیک اغلب صحبت نمی شود، اما می توان از آن برای ایجاد اشکال ظریف زیبا استفاده کرد.اصطلاح “خشک روی خیس” شاید کمی گمراه کننده باشد. این به معنای قلمو خشک روی کاغذ خیس است. اما مسلماً اگر قلمو  شما رنگ روی آن داشته باشید، مقداری رطوبت خواهد داشت. با این حال، برای استفاده از این تکنیک، کاغذ شما باید مرطوب تر از قلم مو باشد .برای انجام موثر این کار، باید از رنگی استفاده کنید که فقط کمی با آب رقیق شده باشد. من حتی برخی از هنرمندان را دیده ام که رنگ را مستقیماً از لوله را روی کاغذ مرطوب اعمال می کنند.
مزیت آن این است که می توانید جزئیات و عمق ظریف را در یک نقاشی ایجاد کنید. و از آنجایی که رنگ شما تقریباً رقیق نشده است، ظاهر رنگی اشکال پر جنب و جوش تر خواهد بود.
این تکنیک را امتحان کنید. البته باید مراقب رطوبت هر دو کاغذ و قلم مو باشید، اما به شما کمک می کند تا با رنگ های خود بیشتر آشنا شوید.

4_ خشک در خشک چهارمین تکنیک نقاشی با آبرنگ

خشک در خشک تکنیک نقاشی با آبرنگ _ عمده فروشی لوازم تحریر

Dry on dry زمانی است که با برس بسیار خشک روی کاغذ خشک رنگ می کنید . (خیلی شبیه مسواک زدن خشک است ) خشک روی خشک برای افزودن قلم موی بافت به آثار هنری شما عالی است. وقتی یک قلم مو خشک را روی سطح کاغذ آبرنگ بکشید، رنگ روی برجستگی های برجسته کاغذ می ریزد، اما فرورفتگی های پایین کاغذ بافت سفید باقی می مانند. به همین دلیل، من متوجه شدم که این تکنیک روی کاغذ آبرنگ خشن بهترین کار را دارد .
هنرمندان اغلب از یک قلمو صاف برای این روش استفاده می کنند.قلمو خود را روی یک تکه کاغذ یدکی تست کنید تا مطمئن شوید که سطح رطوبت مناسب برس را دارید. اگر از قلمو گرد استفاده می کنید، با رنگ آمیزی با کناره قلم مو به جای نوک، نتایج بهتری خواهید گرفت. قلم مو را تقریباً افقی نگه دارید و سر قلم مو را روی کاغذ بمالید.

5_شارژکردن (پر کردن) پنجمین تکنیک نقاشی با آبرنگ

شارژ تکنیکی است که برای انداختن آبرنگ در سطحی مرطوب انجام می شود. گاهی اوقات تکنیک پر کردن نیز نامیده می شود (من فکر می کنم به دلیل بافت های پر تولید شده در هنگام پراکندگی رنگ) . این یک روش نقاشی گسترده است. من همیشه از این برای اضافه کردن تغییرات صاف رنگ در یک شکل استفاده می کنم. می توانید با یک فرم مرطوب شده با آب شفاف شروع کنید یا رنگ را به شکل مرطوب و رنگی بریزید.  این در اصل یک تکنیک مرطوب روی مرطوب است . مرطوب بودن کاغذ و قلم مو باعث تغییر اثرات حاصل می شود.

پر کردن در تکنیک نقاشی با آبرنگ_ عمده فروشی لوازم تحریر

6_ لعاب کاری (لایه بندی) ششمین تکنیک نقاشی با آبرنگ

شارژ تکنیکی است که برای انداختن آبرنگ در سطحی مرطوب انجام می شود. گاهی اوقات تکنیک پر کردن نیز نامیده می شود (من فکر می کنم به دلیل بافت های پر تولید شده در هنگام پراکندگی رنگ) . این یک روش نقاشی گسترده است. من همیشه از این برای اضافه کردن تغییرات صاف رنگ در یک شکل استفاده می کنم. می توانید با یک فرم مرطوب شده با آب شفاف شروع کنید یا رنگ را به شکل مرطوب و رنگی بریزید.  این در اصل یک تکنیک خیس روی خیس است . مرطوب بودن کاغذ و قلم مو باعث تغییر اثرات حاصل می شود.
چند نکته مهم در مورد لعاب وجود دارد:
هر لایه باید قبل از اعمال رنگ جدید خشک شود . به همین دلیل، لعاب کاری اساساً یک تکنیک نقاشی خیس در خشک است. (مرطوب بر خشک در اصل به معنای استفاده از رنگ مرطوب روی سطح خشک است ) . رنگ آمیزی روی سطح خیس نتایج متفاوتی را به همراه دارد و به عنوان یک تکنیک خیس در خیس در نظر گرفته می شود. وقتی لعاب می دهید، شفافیت طبیعی آبرنگ ها بر ظاهر رنگی یک تابلو اثر می گذارد. هر لایه جدید رنگ لایه زیر را تغییر می دهد. اگر با رنگ های مختلف لعاب می دهید، اساسا رنگ ها را روی کاغذ مخلوط می کنید .
نزدیک شدن به لعاب این است که نقاشی های خود را به تدریج با کار از روشن به تاریک بسازید . استفاده از چندین لایه آبرنگ باعث افزایش عمق و شدت نقاشی می شود. همیشه روشن ترین رنگ های خود را در ابتدای نقاشی جدید با استفاده از شستشوهای نازک و رقیق به جای رنگ قوی و غلیظ رنگ کنید. هر لایه جدید رنگ به تدریج مقادیر تونال را افزایش می دهد و رنگ ها را تغییر می دهد. استفاده از لعاب های متعدد به کنترل تغییر رنگ و تن کمک می کند. اغلب ایده خوبی است که پالت رنگی را که قصد استفاده از آن را دارید آزمایش کنید تا اثرات ترکیب رنگ را ببینید. من توصیه می کنم قبل از شروع یک پروژه جدید، مقداری آماده سازی رنگ را روی یک ورق کاغذ آبرنگ جداگانه انجام دهید. این به شما کمک می کند شفافیت رنگ های انتخابی خود و نحوه ترکیب رنگ ها هنگام لایه بندی را قضاوت کنید. شما می توانید این کار را با ایجاد یک نمودار لعاب سریع در ابتدای هر پروژه انجام دهید، یا اگر می خواهید رنگ های خود را بهتر بشناسید، یک نمودار مرجع بزرگ برای همه رنگ های خود تهیه کنید!

لعاب کاری در تکنیک نقاشی با آبرنگ _عمده فروشی لوازم تحریر

7_ آبرنگ بلاتینگ (sgraffito) هفتمین تکنیک نقاشی با آبرنگ

آبرنگ بلات توسعه ای از تکنیک لیفتینگ است. بلاتینگ از ابزارهای مختلفی برای پاک کردن رنگ از روی سطح در حالی که هنوز مرطوب است استفاده می کند. برای خیساندن رنگ می توان از هر جاذب استفاده کرد، اما هنرمندان معمولاً از حوله آشپزخانه، کلینکس یا اسفنج استفاده می کنند.
لیفت معمولاً با قلمو انجام می شود که دقت و جزئیات زیادی را امکان پذیر می کند. اما لکه کردن به هنرمندان این امکان را می دهد که مناطق وسیع تری از رنگ را سریعتر حذف کنند. به عنوان مثال، این یک تکنیک رایج برای ایجاد اشکال ابر در یک شستشوی بزرگ آسمان با آبرنگ آبی 
خراش دادن رنگ از روی سطح پس از خشک شدن رنگ، تکنیکی است که به عنوان ” sgraffito” نیز شناخته می شود.  خراش دادن با اشیاء تیز یا ساینده انجام می شود، اما هنرمندان معمولا از تیغ یا چاقوی جراحی استفاده می کنند. با این حال، مراقب این تکنیک باشید زیرا به کاغذ آسیب می رساند. این برای افزودن هایلایت های خطی رنگ به شکلی که قبلا رنگ شده است مفید است. یک مثال خوب اضافه کردن رشته های سبک تر به یک منطقه چمن رنگ شده است. 

8_ مقاومت در برابر آبرنگ هشتمین تکنیک نقاشی با آبرنگ

هنرمندان گهگاه از مقاومت موم نیز استفاده می کنند . با این روش، ناحیه ای را که باید سفید بماند، با استفاده از موم شمع شفاف بکشید.  من مطمئن هستم که بسیاری از ما در کودکی این نوع کار هنری انجام می دادیم 🙂  اثر تقریباً شبیه جادو بود. پس از مداد شمعی روی سطح کاغذ، هر رنگی توسط خطوط مومی ضد آب دفع می شود. این یک روش سریع و نسبتاً دقیق برای نگهداری رنگ سفید است، اما نقطه ضعف آن این است که موم روی کاغذ باقی می ماند!
لیفت معمولاً با قلمو انجام می شود که دقت و جزئیات زیادی را امکان پذیر می کند. اما لکه کردن به هنرمندان این امکان را می دهد که مناطق وسیع تری از رنگ را سریعتر حذف کنند. به عنوان مثال، این یک تکنیک رایج برای ایجاد اشکال ابر در یک شستشوی بزرگ آسمان با آبرنگ آبی 
 

9_ خراشیدن در نقاشی با آبرنگ نهمین تکنیک نقاشی با آبرنگ

خراش دادن رنگ از روی سطح پس از خشک شدن رنگ، تکنیکی است که به عنوان ” sgraffito” نیز شناخته می شود.  خراش دادن با اشیاء تیز یا ساینده انجام می شود، اما هنرمندان معمولا از تیغ یا چاقوی جراحی استفاده می کنند. با این حال، مراقب این تکنیک باشید زیرا به کاغذ آسیب می رساند. این برای افزودن هایلایت های خطی رنگ به شکلی که قبلا رنگ شده است مفید است. یک مثال خوب اضافه کردن رشته های سبک تر به یک منطقه چمن رنگ شده است. 

خراشیدن در تکنیک نقاشی با آبرنگ _پخش لوازم تحریر جورچین

10_ قلمو خشک آبرنگ دهمین تکنیک نقاشی با آبرنگ

هنرمندان گهگاه از مقاومت موم نیز استفاده می کنند . با این روش، ناحیه ای را که باید سفید بماند، با استفاده از موم شمع شفاف بکشید.  من مطمئن هستم که بسیاری از ما در کودکی این نوع کار هنری انجام می دادیم 🙂  اثر تقریباً شبیه جادو بود. پس از مداد شمعی روی سطح کاغذ، هر رنگی توسط خطوط مومی ضد آب دفع می شود. این یک روش سریع و نسبتاً دقیق برای نگهداری رنگ سفید است، اما نقطه ضعف آن این است که موم روی کاغذ باقی می ماند!
لیفت معمولاً با قلمو انجام می شود که دقت و جزئیات زیادی را امکان پذیر می کند. اما لکه کردن به هنرمندان این امکان را می دهد که مناطق وسیع تری از رنگ را سریعتر حذف کنند. به عنوان مثال، این یک تکنیک رایج برای ایجاد اشکال ابر در یک شستشوی بزرگ آسمان با آبرنگ آبی 
خراش دادن رنگ از روی سطح پس از خشک شدن رنگ، تکنیکی است که به عنوان ” sgraffito” نیز شناخته می شود.  خراش دادن با اشیاء تیز یا ساینده انجام می شود، اما هنرمندان معمولا از تیغ یا چاقوی جراحی استفاده می کنند. با این حال، مراقب این تکنیک باشید زیرا به کاغذ آسیب می رساند. این برای افزودن هایلایت های خطی رنگ به شکلی که قبلا رنگ شده است مفید است. یک مثال خوب اضافه کردن رشته های سبک تر به یک منطقه چمن رنگ شده است. 

11_. آبرنگ درهم شکستن (Scumbling) یازدهمین تکنیک نقاشی با آبرنگ

یک تکنیک قلم مو برای افزودن بافت به آثار هنری شما است. برای ایجاد لکه های رنگی تکه تکه ازقلمو خود با یک عمل خراش دادن و خط زدن استفاده می کنید. آغشته کردن مکرر به این روش نقاط شلی از بافت ایجاد می کند که می توانند از نظر لحن متفاوت باشند یا روی هم قرار بگیرند. این تکنیک برای افزودن جزئیات عالی است. اسکامبلینگ تکنیکی است که از نقاشی رنگ روغن سرچشمه می گیرد. از آن برای اضافه کردن نقاط پراکنده رنگ با رنگ روشن تر برای ایجاد برجسته استفاده می شود. از آنجایی که رنگ‌های روغنی مات هستند، برای ایجاد مناطقی با رنگ روشن‌تر به خوبی عمل می‌کند. اما از آنجایی که آبرنگ ها شفاف هستند، دستپاچگی متفاوت عمل می کند . با آبرنگ، نور را شروع می کنید و تاریکی را به پایان می رسانید. بنابراین تلاقی به صورت مرحله‌ای اضافه می‌شود تا نقاط تیره‌تری از بافت روی لکه‌های رنگ روشن‌تر یا کاغذ سفید دست نخورده ایجاد شود. این یک تکنیک عالی برای افزودن بافت برای سنگ تراشی، خز، مو، پر، برگ، شاخ و برگ و غیره است
لیفت معمولاً با قلمو انجام می شود که دقت و جزئیات زیادی را امکان پذیر می کند. اما لکه کردن به هنرمندان این امکان را می دهد که مناطق وسیع تری از رنگ را سریعتر حذف کنند. به عنوان مثال، این یک تکنیک رایج برای ایجاد اشکال ابر در یک شستشوی بزرگ آسمان با آبرنگ آبی 
خراش دادن رنگ از روی سطح پس از خشک شدن رنگ، تکنیکی است که به عنوان ” sgraffito” نیز شناخته می شود.  خراش دادن با اشیاء تیز یا ساینده انجام می شود، اما هنرمندان معمولا از تیغ یا چاقوی جراحی استفاده می کنند. با این حال، مراقب این تکنیک باشید زیرا به کاغذ آسیب می رساند. این برای افزودن هایلایت های خطی رنگ به شکلی که قبلا رنگ شده است مفید است. یک مثال خوب اضافه کردن رشته های سبک تر به یک منطقه چمن رنگ شده است. 
دسته‌بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت