6 روش ساده برای راه اندازی مغازه لوازم التحریر

بازدید: 3,238 بازدید
راهنمای راه اندازی مغازه لوازم التحریر

راه اندازی یک کسب و کار یک تعهد بزرگ است و فروشگاه لوازم التحریر قطعا از این قاعده مستثنی نیست.اما فروشگاه لوازم التحریر می تواند یک کار سرگرم کننده نیز باشد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی همچنان لوازم التحریر یکی از شغل های پرسود است و اگر به دنبال چگونگی راه اندازی یک تجارت لوازم التحریر هستید،این مقاله برای شما است.

چگونه در 6 مرحله ساده یک تجارت لوازم التحریر راه اندازی کنیم؟

شروع یک کسب و کار جدید ترسناک است، اما با راهنمایی و ابزار صحیح، می تواند کمتر از آن چیزی که بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند، چالش برانگیز باشد. چه به دنبال راه اندازی یک شغل جانبی یا یک شغل تمام وقت جدید باشید، این راهنمای شروع یک تجارت لوازم التحریر می تواند به شما کمک کند تا موفق شوید.

1-نیچ انتخاب کنید.

انتخاب یک محصول خاص یا نیچ به تجارت فروشگاه لوازم التحریر شما کمک می کند تا در میان فروشگاه های فیزیکی و آنلاین بیشتر جلوه کنید.در حال حاضر ممکن است محصول خاصی در ذهن داشته باشید یا ممکن است تصمیم بگیرید در مورد بازار نوشت افزار فعلی تحقیق کنید و ببینید چه چیزی کم است. به رقابت نگاه کنید و ببینید در کجا کمبود دارند. ممکن است شکافی وجود داشته باشد که تجارت لوازم التحریر شما بتواند آن را برطرف کند.
ما چند ایده برای محصولات نیچ برای شما آماده کردیم:

  1. لوازم التحریر مخصوص معلمان
  2. لوازم نقاشی اختصاصی برای کارمندان
  3. پک های جایزه برای دانش آموزان

Google می تواند در هنگام تحقیق در مورد بازار شما و راه اندازی یک مغازه لوازم التحریر مفید باشد

2. یک برند ایجاد کنید

هویت برند شما چیزی است که فروشگاه شما را مشخص می کند.  نام کسب و کار، آرم، تم، طرح رنگ و تلاش های تبلیغاتی شما باید با هویت برند سازگار و همسو باشد.
در اینجا چند نکته ضروری برای ایجاد هویت برند شما وجود دارد:

  1. نام جذابی رابرای فروشگاه لوازم التحریر خود انتخاب کنید تا در ذهن بماند.
  2. یک لوگوی شیک و در عین حال ساده ایجاد کنید. برای طراحی لوگو می توانید از سایت زیر کمکم بگیرید.
    logoai
  3. شعار تبلیغاتی ثابتی را ایجاد کنید و در شبکه های اجتماعی و سایت خود استفاده کنید.

3-یک طرح تجاری بنویسید.

یک طرح تجاری کامل به شما کمک می کند تا ایده خود را توسعه دهید و روی هدف خود تمرکز کنید. هر زمان که احساس کردید از مسیر استراتژی یا چشم انداز خود خارج می شوید، به طرح کسب و کار خود مراجعه کنید. به طور کلی مراحل نوشتن این طرح تجاری موفق به شرح زیر است:

  • تحقیقات بازار: بازار هدف را برای محصولات خود از جمله محدوده سنی، مکان و علایق خاص آن‌ها تعریف کنید. تحقیقاتی را که پیش‌بینی‌های بازار را در چند سال آینده نشان می‌دهد، شامل شود. انتخاب بازار مناسب در زمان مناسب برای موفقیت ضروری است.
  • ایجاد لیست محصول: فهرستی از محصولاتی که فوراً ارائه خواهید داد و محصولاتی که پیش‌بینی می‌کنید در آینده ارائه خواهید کرد، تهیه کنید
  • یک برنامه بازاریابی تهیه کنید: بازاریابی مناسب برای موفقیت یک کسب و کار حیاتی است. استراتژی ها و برنامه های بازاریابی فعلی خود را برای آینده مشخص کنید. اگر با بازار هدف شما مطابقت دارد، بازاریابی رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید، زیرا اکثر پلتفرم ها مقرون به صرفه هستند
  • لجستیک مغازه را تعریف کنید: لجستیک باعث می شود فروشگاه شما روز به روز به خوبی کار کند. تعیین کنید که تولید کنندگان و تامین کنندگان شما چه کسانی خواهند بود.پخش عمده لوازم تحریر جورچین می تواند یک تامین کننده خوبی برای شما باشد
  • یک برنامه مالی ایجاد کنید: برنامه مالی به شما کمک می کند تا در مسیر اهداف درآمد کسب و کار خود بمانید. هر طرح مالی باید شامل هزینه های راه اندازی، صورت درآمد، صورت جریان نقدی، ترازنامه و پیش بینی ها باشد.

3-جواز کسب وکار لوازم التحریر

 حتماً به اتحادیه صنف لوازم‌ التحریر شهر خود سر بزنید و اقدامات لازم را برای کسب پروانه و جواز کسب لوازم التحریر انجام دهید.زیرا زمانی که مجوز کسب وکار خود را می گیرید به رسمیت شناخته می شوید برای تامین کننده ها و همچنیین مصرف کننده ها قابل اعتماد می شوید.

جواز کسب و کار

4-کانال فروش ایجاد کنید.

یک صاحب کسب و کار لوازم التحریر گزینه های متعددی برای فروش دارد.

  1. فروشگاه لوازم التحریر:لوازم التحریر محصولی است که بسیاری از مردم همچنان مستقیما ازمغازه های لوازم التحریر می خرند.
  2. روش تجارت الکترونیک:با ایجاد صفحات مجازی اینستاگرام و تلگرام  به مخاطبین بیشتری دسترسی خواهید داشت و فروش شما افزایش می یابد.بعد ا و همچنین طراحی یک سایت شکیل و حرفه‌ای، نقش موثری را در افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر فروشگاه‌تان ایفا می‌کند. 

 

5-لیست لوازم التحریر برای مغازه نوشت افزارتان را آماده کنید.

خرید وسایل و تجهیزات یکی از مهمترین بخش های راه اندازی مغازه لوازم التحریر است.باید قبل از راه اندازی فروشگاه لوازم تحریر به این موضوع فکر کنید.و لیستی از محصولاتی را که برای فروش لازم دارید را تهیه کنید.سعی کنید محصولات ضروری را در لیست خود بگنجانید و در کنار لوازم التحریر خارجی از نوشت افزار ایرانی هم استفاده کنید.و حتما به جور بودن اجناس داخل مغازه تان توجه ویژه ای داشته باشید.حتما خرید عمده لوازم تحریر را با قیمت مناسب در دستور کار داشته باشید زیرا هر چه قیمت مناسبی داشته باشند سود بیشتری خواهید کرد.در ادامه لیستی از محصولاتی که برای فروشگاه لوازم التحریر لاز دارید تهیه کردیم:

  • نوشت افزار: (خودکار، مداد، روان‌نویس، خوش‌نویس، مداد نوکی، گچ تحریر، انواع دفتر، جامدادی و…)
  • لوازم اداری: (کاغذ، گیره کاغذ، سوزن منگنه، کاغذ یادداشت، باتری، جوهر استامپ، کاربن و…)
  • لوازم خوشنویسی: (کتاب خوشنویسی، دوات، مرکب، قلم خطاطی، قلم تراش، لیقه ابریشمی، جاقلمی و قلمدان و…)
  • لوازم دانش‌آموزی: (کوله پشتی، جامدادی، میز تحریر، چراغ مطالعه، لیوان، قمقمه و…)
  • ابزار مهندسی: (تخته رسم، ماشین حساب مهندسی، دفتر شطرنجی، خط‌کش، پرگار و…)
  • ابزار نقاشی و رنگ‌آمیزی: (گواش، آبرنگ، مداد رنگی، پاستل، مداد طراحی، رنگ روغن، دفتر طراحی و…)
  • وسایل کمک آموزشی: ( کره جغرافیایی، ساعت آموزشی، شابلون اشکال، لوازم کاردستی و…)
  • وسایل بازی فکری و سرگرمی: (بازی‌های فکری، کتاب رنگ‌آمیزی، کتاب داستان، پازل، خمیربازی و…)
  • هدایای تبلیغاتی: (تقویم و سررسید، کیف پول و جلد مدارک، خودکار تبلیغاتی، پیکسل و…)
  • ماشین‌های اداری: (کاغذ خردکن، پرینتر، اسکنر، مانیتور، موس، اسپیکر، اسکناس‌شمار و…)
  • سایر لوازم: (تخته وایت برد، تخته پاک‌کن، زیرپایی اداری، سطل زباله، زیردستی و…)

شما می توانید با دادن خدماتی که در پایین به آن اشاره خواهیم کرد درآمد خود را افزایش دهید:

  • تکثیر
  • چاپ و کپی
  • صحافی
  • فکس
  • پرس کارت
  • تایپ مقاله
  • سیمی کردن جزوات
  • فنر زدن کتاب‌ها

بنابراین برای دادن خدمات بالا به تجهیزات نیاز دارید که باید به لیست خریدتون اضافه کنید
تجهیزات مورد نیاز:

  • پرینتر
  • دستگاه فنرزن
  • دستگاه صحافی
  • دستگاه کپی
  • لپ تاپ یا کامپیوتر
    پخش لوازم التحریر جورچین تمام تلاش خود را می کند تا تمامی محصولات موردنیاز مغازه های لوازم التحریر را با مناسب ترین قیمت ودر اسرع وقت به دست شما فروشگاه داران عزیز برساند.

6- مکان فروشگاه شما باید چگونه و بر اساس چه معیارهایی انتخاب شود؟

لوکیشن فروشگاه هم یکی از مهم ترین معیارهاست
 غالبا همکارانی که به تازگی اقدام به تاسیس فروشگاه نوشت افزار می کنند به دلیل صرفه جویی در هزینه ها و یا به حداقل رساندن ریسک ، در محله ها و مکان های نزدیک به مدارس اقدام به راه اندازی فروشگاه می کنند که تصمیم خوبی به نظر نمی رسد!
اما چرا؟ همانطور که میدانید ۶۰٪ فروش نوشت افزار از برج ۵ الی ۷ میباشد چون خریدهای کلی و خرید برای مهد کودک‌ها در این ایام رقم می خورد و این والدین هستند که خرید های کلی را انجام می‌دهند نه دانش آموزان
با توجه به اینکه در این ایام مدارس تعطیل است و رفت و آمدی در آن محل اتفاق نمی افتد ، پس عملا پرفروش ترین زمان سال از دست می‌رود
بنابراین بهتر است فروشگاه خود را در بازار و محله های پر تردد تاسیس کنید و اصلا نگران هزینه‌ ها و اجاره‌بها نباشید و البته باز هم تاکید می‌کنم که تبلیغات بسیار مهم میباشد حتی اگر در شلوغ ترین نقطه شهر هستید
 هر چه پاخور بیشتر فروش و سود بیشتر

تجربیات شخصی برای راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر

در این بخش سعی شده است بنا بر تجربه شخصی راهکارها و راهنمایی هایی برای راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر و افزایش فروش برای همکاران صنف تحریر انجام شود.پیشنهاد می کنم حتما چند دقیقه ای وقت بگذارید و این متن را مطالعه فرمایید.

در دو سال گذشته مشاهده شده متاسفانه برخی از همکاران تغییر شغل داده اند و البته کسبه بسیار موفق هم در این صنف کم نیستند
اما خب سوال اینجاست ، علت این که در همه اصناف عده ای موفق هستند ولی برخی ولی برخی متضرر می‌شوند چیست ؟؟؟

🧩 ممکن است‌ به دلایلی برخی به این عقیده رسیده باشید که در کل صنف تحریر سود چندان مناسبی ندارد و به فکر شغل دیگری باشنداما باید بگوییم اتفاقا این صنف از اصناف نسبتا پر سود می باشد عزیزانی در همین صنف هستند که با به کار گیری قواعد استراتژیک و درست، درآمد خالص قابل توجهی دارند.

🧩 اصل فروش لوازم التحریر از برج ۵ الی ۸ می باشد پس با هدف گذاری درست می توانید سود‌دهی فوق العاده‌ای را در این ماه‌ها تجربه کنید.
به طوری که حتی خیلی از اصناف به ظاهر قوی‌تر در کل سال نمی توانند به اندازه ۳ ماه فروش لوازم تحریر این سود را تجربه کنند.

اما چگونه می توانیم سود و فروش خود را افزایش دهیم؟؟؟؟؟

✅ یکی از بهترین روش‌ها پخش گسترده تراکت می باشد.
✅ به جرات می توانم بگویم تنها با عمل به همین توصیه سود خالص شما ۵ الی ۱۵ برابر بیشتر خواهد شد.

چگونه از پخش تراکت نتیجه بهتری بگیریم؟

توجه داشته باشید که حتی پخش تراکت قواعدی دارد که اگر رعایت نکنیم به جای سود ممکن است ضرر کنیم؛
۱_حتما از کاغذ گلاسه اعلا با چاپ رنگی استفاده شود.
۲_ تراکت ها دو رو باشد، در پشت تراکت برخی از قیمت اجناس به عنوان نمونه بصورت جدول در اختیار مشتریان هدف قرار گیرد که این امر تاثیر تراکت را چندین برابر می کند.
۳_قطعا پخش تراکت با حجم کم و تستی نتیجه بخش نخواهد بود و تراکت ها در شهرهای کوچک حداقل باید بین ۵۰٪ منازل شهر به صورت درست توزیع شود.
۴- تابلو و اسم شیک و مرتبط با نوشت افزار فراموش نشود.

تراکت گلاسه پخش لوازم التحریر جورچین-راهنمای راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر و افزایش فروش

پس از پخش هزاران تراکت اکنون فروشگاه شما به عنوان یک برند در صنف خود شناخته می‌شود و حالا مشتری باید فروشگاه شما را به راحتی پیدا کند
 پس از تبلیغات ، یکی از مهم ترین نکاتی که فروش شما را افزایش می دهد نوع اجناسی هست که داخل مغازه عرضه می‌کنید

✅ توجه کنید که اجناس فروشگاه شما کامل باشد و یا به اصطلاح اجناس مغازه‌تون جور باشه!!
✅ بسیاری از همکاران از تهیه جنس باکیفیت و جور امتناع می کنند ، وقتی علت را بررسی می کنیم متوجه می شویم که آنها معتقد هستند مردم شهر و منطقه‌شان توان خرید محصولات با کیفیت را ندارند.اما باید بگویم اصلا این دیدگاه درست نیست زیرا مطمنا در همه شهرها ، محلها و حتی روستا ها افراد زیادی وجود دارند که به دنبال محصول با کیفیت و جور هستند
اگر از شما خرید نمی‌کنند دلیل اصلی آن زمانی است که از بیرون به فروشگاه شما نگاه کرده اند و یا یک بار برای خریدی جزئی به شما سر زده اند متوجه شدند اجناس شما کامل و یا با کیفیت نیست
✅ بنابراین ، حتما بدون نگرانی از فروش محصولات با کیفیت ،و البته پس از تبلیغات گسترده ، در کنار محصولات ارزان ویا به اصطلاح حراجی نسبت به برآورده ساختن نیاز تمامی سلایق اقدام کنید.

 گاها برخی به صورت فصلی صنف خود را تغییر می دهند. که دو مشکل اساسی برایشان ایجاد می کند :
۱- این کار معمولا موجب می شود اجناس کم فروش تا سال آینده در انبار بماند و از مد بیفتد که بخشی از سود همان اجناس است
سپس به ناچار و البته به اشتباه تمامی این محصولات را در در قفسه می‌گذارند و در نتیجه پس از مدتی فروشگاه مملو از کالا غیر ضرور می‌شود و فضا کافی برای اجناس بروز وجود نخواهد داشت.
👌 پیشنهاد ما این است که به جای فصلی کار کردن و اضافه کردن چند صنف مختلف سعی کنید بصورت تخصصی روی صنف لوازم التحریر کار کنید ، با تبلیغات مستمر و جور نگه داشتن جنس ، خیلی زود در کل شهر شناخته و مشهور می شوید

دسته‌بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته‌های مرتبط

10 پاسخ به “6 روش ساده برای راه اندازی مغازه لوازم التحریر”

  1. سلام برای را اندازی فروشگاه لوازم تحریر مغازه کوچک ۲۰ متری دارم .محله مناسبی هست برای این کار.و ۲سال قبل هم اینجا لوازم تحریری بوده.حالا خودم میخوام دایر کنم.میخواستم بدونم حدودا هزینه لوازم و دکور چقدر میشه؟ بدون در نظر گرفتن دستگاه پرینت و.. فقط خود لوازم مد نظرمه.چون برای خودمه کرایه و قبض و.. در نظر نگیرید.ممنونم

  2. سلام. خیلی پرمحتوا بود. آیا برای راه‌اندازی نوشت‌ابزاری، باید فن یا حرفه‌ای بصورت عملی آموخت مثل سیمی کردن دفتر و … ؟؟

  3. سلام خدا قوت مخام ی فروشگاه لوازم التحریر تاسیس کنم اگه امکان داره راهنمایی بفرمایید که چقدر سرمایه اولیه لازمه.ممنون

    1. سلام لطفاً با شماره ‏‪0912 575 2612‬‏
      تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم انجام بشه

  4. با سلام به شما عزیزان سایت جورچین
    به طور اتفاقی آشنا شدم با این سایت و این مطلب
    بسیار نکته های خوبی نوشتین که برای راه اندازی فروشگاه نوشت افزار و همچنین حتی خود من که فروشگاه شهر کتاب را در اختیار دارم بسیار مفید بود و قابل توجه میباشد.
    فقط برای خرید عمده اجناس از جورچین کاملا توجیه نشدم که به چه صورت انجام میگیرد
    ممنون میشم توضیح بیشتری بدید
    به امید همکاری
    موفق باشید
    تشکر از عوامل جورچین

    قاسمی،فروشگاه شهرکتاب
    ۰۲۱۶۶۸۱۹۵۶۶ ۰۹۱۰۵۶۳۱۶۴۸مسئول خرید

    1. سلام ممنون از شما
      نحوه خرید از سایت در صفحه اول توضیح داده شده است. اگر سوالی دارید لطفا با شماره 09125752612تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت